01 maj 2009

Blooming Friday




Bilderna är från konstnären Claude Monets fantastiska trädgård i Giverny som jag besökte i veckan under min bilresan från södra Spanien hem till Sverige. Trädgården var full av vårblommor, körsbärsträd och blåregn. Mycket vackert! Titta gärna in på bloggen där jag lagt in många bilder från resan!

Här hemma så ser jag att mina två blåregn har stora knoppar så det dröjer nog inte så länge innan de börjar slå ut. Det är härligt att vara hemma igen och få följa den svenska våren. Trädgården gör ju glädjeskott nu. Det händer så mycket varje dag. Så Katarina - dagens blomma för mig blir blåregnet!

Fler blommiga bidrag kan du titta på här!

7 kommentarer:

  1. Bilden med näckrosorna är helt Monet. Jag gillar också blåregn men har tyvärr ingen själv. Just nu är det tulpanerna som gäller. Anita

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder från Monets trädgård.. dit skulle jag gärna åka någon gång.. Välkommen tillbaka till Sverige ja du kommer ju verkligen i rätt tid.. *ler*.. ha det gott Monica

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt blommiga bidrag som verkligen får det att vattnas i munnen på mig... Jag skulle så gärna vilja besöka Monets trädgård någon gång...
    Ha en fortsatt skön helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. hej
    vackert
    Visst är det en fin trädgård!
    ha det gott
    Monika

    SvaraRadera
  5. Den trädgården skulle jag också vilja besöka. Vi verkar ha samma favoritblomma just nu:)

    SvaraRadera
  6. Wow! Blåregn som är så fantastiskt.
    Men jag har hört att det inte klarar mycket köld. (?)
    Vad har du för zon där du bor?
    (om man får lov att fråga) :)

    SvaraRadera
  7. härliga bilder och en av de trädgårdar jag gärna skulle besöka

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...