02 oktober 2010

Europaresa dag 1

On the road again!

För drygt en vecka sedan så startade vi vår resa från Sverige ner till södra Spanien, till vårt hus i sköna Nerja där vi tillbringar en stor del av vinterhalvåret.

Vi åkte som vanligt till Göteborg först och tog där färjan över till Kiel. På båten beundrade vi solnedgången i Göteborg och sen blev det god mat och gott vin. 43 mil.

På morgonen stod vi i solen och tittade på infarten till Kiel. Skönt att vakna upp i Tyskland och ha hela dagen framför sig.

2 kommentarer:

  1. DET gör ni helt rätt i börja resan med att sova på båten!!!
    Jag är så glad att jkag om en månad skall ut och resa annars hade jag varit grön av avundsjuka.

    Tack för att du berättade att du skrivit detta så att jag fcik se all dina bilder och följa med en runda på turen. Jag den fotomässan 2012 får man nog allt pricka in, låter kul!
    Utliggare dom finns över allt.
    jag njuter av varmen du visar i krten och alla mönster, MB

    SvaraRadera
  2. Jeg så du hadde en reisedokumentar... oj! tenkte jeg! og måtte til kjøkkenet og lage meg en kopp te, for å sette meg ned og bli med på denne vidunderlige og spennende reisen.. Samboeren min har nemlig lyst å reise med bil nedover Europa.. og nå får jeg en forsmak.. kanskje vil jeg bli fristet også..
    Gleder meg til å lese dette...... Med en kopp nydelig te ved siden av her jeg sitter, i Oslo.. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...