27 juni 2014

Historiskt / Historical




12 kommentarer:

  1. Den gamla renässansstaden Baeza i Spanien. Ett av Unescos världsarv.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Baeza

    SvaraRadera
  2. Tyckte väl att det såg spanskt ut! Den staden skulle jag gärna se men det är långt till Spanien!

    SvaraRadera
  3. Vackra gamla och historiska byggnader.

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert hus! Fint tolkat!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Vacker stad!
    Och tack för informationen i första kommentaren :)

    SvaraRadera
  6. Älskar när det är så utsirat och lite slitet. En väldigt vacker och något bedagad charm!

    SvaraRadera
  7. Spännande att få se historia från Spanien. Finfint val.

    SvaraRadera
  8. Så vacker byggnad, Baeza, nu fick jag lära mig något nytt. Snygg bild! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  9. Intressant att se foton från en av Unescos världsarvsstäder/platser. Ser historiskt vackert ut om redan turistbyrån finns i ett så vackert hus!
    Just den där har jag inte besökt, annars har jag besökt en del av de som finns i Europa och av de femton som vi har i Sverige har jag bara radiostationen i Grimeton kvar att besöka om jag nu besvärar mig med att ta mig dit. Känns ganska udda.
    Baeza skulle nog vara fint att beskåda med egna ögon.
    Samtidigt kan man ju passa på att äta god mat och dricka gott vin när man ändå är där. :-)

    SvaraRadera
  10. Mäktigt..alla hus är så pampiga i ditt sköna land...

    SvaraRadera
  11. Där skulle jag vilja promenera tidigt på morgonen när solen håller på att gå upp och tystnad råder (förhoppningsvis. En sak är säker: våra historiska byggnader ÄR vackra och kan avnjutas länge.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...