15 november 2014

PÅ MARKEN



 Idag blir det ett gristema från mig. De två första bilderna visar den svarta fina iberiska grisen som går fritt i ekhagarna mellan Spanien och Portugal och livnär sig på alla ekollon som finns på marken. Från de här grisarna får man den allra bästa lufttorkade skinkan, Pata Negra.




 Till sist en svensk gris som också gillar att rota på marken efter något gott. Det är en Linderödsgris som jag träffade på Taxinge slott i Södermanland.


 
   http://fototriss.blogspot.com.es/2014/11/fototriss-del-281-pa-marken.html



11 kommentarer:

  1. Gillar de gråa grisarna mest. Står sig så fint mot det gröna gräset.

    SvaraRadera
  2. Härliga grisar som får böka fritt! Pata Negra tackkar jag inte nej till, en riktig delikatess!

    SvaraRadera
  3. Gillar grisarna på dina bilder.

    SvaraRadera
  4. Det var bökigt i marken Fina bilder där finns en berättelse.

    SvaraRadera
  5. Ganska trevliga djur de där gynnarna om man bortser från vildsvinen här hemma. De som ger lufttorkad skinka kan jag inte annat än gilla för den sitter alltid lika fint den skinkan:D

    SvaraRadera
  6. De där grisarna har det bra, precis som grisar ska ha!
    Roligt att se.
    Linderödsgrisen är visst lika förtjust i sand som min Kasper. :D
    Dessutom är de ju nästan grannar...
    Berit E

    SvaraRadera
  7. Kan tänka mig att det blir fin skinka från de grisarna :)
    Ha en fin söndag!
    http://wp.me/p45Jke-13a

    SvaraRadera
  8. Ja, grisar är då både på marken och i marken. Kanske såg jag grisen på din sista bild i dag när jag var på julmarknad vid Taxinge slott! :)

    SvaraRadera
  9. Vilket bra tema på trissen!

    SvaraRadera
  10. Härligt med grisar som får leva ett fint och lyckligt liv innan de blir vår mat!

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga trissar alla tre *njuter*
    Så fina färger i bild nummer 1 /kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...